2012-07-19


Tisztelt közúti járatszervezők!

A térinformatikával foglalkozó Topolisz Kft. neve (www.topolisz.hu) bizonyára ismert az Önök számára, mivel a www.utvonalterv.hu honlapon működő személyközlekedést segítő internetes útvonaltervező szolgáltatásukat több százezren, napi szinten kb. 60.000-es gyakorisággal használják az országban. A cég a közúti áruszállítás fejlesztése, optimalizálása terén is elkezdte a fejlesztőmunkáját, melynek eredményeként már jelenleg is működik és ingyen kipróbálható a logisztikai szolgáltatás „unit cargo” változata. A további fejlesztésekre is jó esélye van a cégnek, hiszen az országban egyedülálló térképi, KRESZ-tábla és címadatbázissal rendelkeznek.
A szállítási logisztika egyik legizgalmasabb szakmai kihívása a tehergépkocsik munkájának a megszervezése. Gyakori szólás, hogy manapság a globalizált piacon már nem is az egyes gyártók versenyeznek a vevők elnyeréséért, hanem az értékesítési hálózatok logisztikai szolgáltatásai. Sok hálózatnál a legfőbb, jelenleg még kiaknázatlan lehetőség az áruterítő/-gyűjtő tehergépkocsik munkájának az optimalizált megszervezése. De mit is kell optimalizálni, a költségeket vagy a szállítási határidőket? Legtöbbször mindkettőt, sőt ezen kívül egyre hangsúlyosabban kell gondolnunk a környezetszennyezés radikális csökkentésére is! Ezt csak komoly matematikai, operációkutatási, informatikai és kommunikációs eszközökkel lehet megvalósítani. Napi több tucatnyi fel- és lerakóhely, különböző árufogadási időablakok, különböző KRESZ táblás korlátozások (pl. a tehergépkocsi max. megengedett tömege, mérete, engedélyezett behajtási -   megállási - várakozási időszakok stb.), hétről-hétre változó árumennyiségek esetén lehetetlen elvárás az, hogy egy gépkocsivezető szoftveres segítség nélkül - akár sok éves rutin birtokában is - a feladatot folyamatosan az optimálishoz közeli szinten teljesítse. A járatokat szervező és teljesítő cégek célszoftver alkalmazása híján pedig még utólag sem tudhatják azt meg, hogy mennyivel olcsóbban és gyorsabban meg lehetett volna oldani a feladatokat.
A felsorolt problémák megoldása érdekében a Topolisz Kft. logisztikai szakértőjeként felmérést végzek a közúti áruterítést/-gyűjtést szervező, illetve ennek eredményességében érdekelt cégek körében. A felmérés keretében többek közt arról szeretnénk képet kapni, hogy
- a hazai cégek a belföldi járatszervezést jelenleg milyen módon végzik,
- tettek-e és milyen erőfeszítéseket annak érdekében, hogy ezt a tevékenységet fejlesszék,
- milyen napi logisztikai problémáik vannak, miben szeretnének szakmai támogatást kapni,
- egy hatékony szoftver alkalmazása esetén mekkora invesztíciót tudnának elviselni,
- és az invesztált költségek hány hónapos megtérülését tartanák reálisnak a jelenlegi üzleti környezetükben,
- kipróbálnák-e ingyenesen a jelenlegi szoftverünket?

Kérjük segítsék tervezési munkánkat, szánjanak néhány percet a
címen elérhető on-line űrlap kitöltésére. A kért határidő: 2012.12.31.

Amennyiben a cégén belül nem Ön az illetékes, akkor kérem a blogbejegyzés továbbítását az illetékesnek. Amennyiben valamely szerződéses cégpartnerüket tartják illetékesnek, akkor kérem, hogy – hozzájárulásuk esetén – adják meg címadataikat. Amennyiben a téma sajnálatos módon egyáltalán nem érdekelné Önöket, akkor az űrlapon az ún. leíratkozást is megejthetik. Az adatkezeléssel és titoktartással kapcsolatos nyilatkozatunk szintén az űrlapon található. A felmérés szakmai támogató partnere a Magyar Logisztikai Egyesület, melynek valamelyik fórumán – kellő számú, használható válasz esetén – az érdeklődők részére a későbbiekben szívesen beszámolunk a tapasztalatokról, eredményekről.

Megjegyzés: segédlet a 2. kérdés helyes megválaszolásához:
A kérdésben alkalmazott betűjelölések a 36/2007.(III,26.) GKM rendelet 6.§(1) bekezdésén alapulnak, a rendelet elérhető a
Az itt alkalmazott betűjelölések nem tévesztendők össze a jogosítványokban alkalmazott betűjelölésekkel, mert az egy másik jelölési rendszer! A rendeletből itt csak az áruszállító járműveket és járműszerelvényeket vesszük figyelembe, az alábbiak szerint:
D1 szóló nyitott: szóló tehergépkocsi, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeggel, nyitott járműfelépítménnyel
D1 szóló zárt: szóló tehergépkocsi, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeggel, zárt kocsiszekrénnyel
D1 pótkocsis tehergépkocsi: pótkocsis tehergépkocsi, együttesen 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeggel
D2: 3,5 tonnát meghaladó, legfeljebb 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi és/vagy járműszerelvény (nyerges vagy pótkocsis)
D3: a 7,5 tonnát meghaladó, legfeljebb 12,0 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi és/vagy járműszerelvény (nyerges vagy pótos)
D4: a 12,0 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépkocsi és/vagy járműszerelvény (nyerges vagy pótos)


Üdvözlettel és köszönöm!
Szirányi Ákos

Nincsenek megjegyzések: